Sanferminetako talde bortxaketaren kasuaz solasaldia eskainiko du bihar Samara Veltek

Uztarria.eus | Gizartea
2019ko abe. 10a, 12:51

Sanferminetako talde bortxaketak eragin dituen hausnarketak liburu batean bildu ditu Samara Veltek, eta hain zuzen ere, liburu hori aurkeztuko du bihar, asteazkena, Emakumeen Txokoan. Indarkeria matxista ulertzeko moduak, justizia sistemaren ajeak, hedabideen tratamendua eta izuaren inguruko diskurtsoak aztertu ditu, eta bihar, 18:30etik aurrera, horiek denak izango ditu hizpide.

Samara Velte. (Amaia Urbieta)  Ikusi haundiago | Argazki originala

Nik sinesten dizut. Bortxaketaren kultura eta sanferminetako kasua izenburupean solasaldia eskainiko du Samara Velte (Zarautz, Gipuzkoa, 1991) Berriako kazetari izanak eta EHUn ikerlariak bihar, asteazkena. 18:30ean hasiko da solasaldia, eta hark indarkeria matxista ulertzeko moduak, justizia sistemaren ajeak, hedabideen tratamendua eta izuaren inguruko diskurtsoak izango ditu hizpide.

Veltek Nik sinesten dizut liburua kaleratu du 2016ko sanferminetako talde bortxaketa ezagunaren kasua du ardatz hartuta. Berriak, Elkarrek, Jakinek eta Txalapartak elkarlanean ekoizten duten Aleka bildumako zortzigarren lana da Velterena. Zarauztarrak bortxaketa haren inguruan sortutako diskurtso eta trataerak landu ditu. Izan ere, Manada kasuak inflexio puntu bat markatu zuen kontzientzia kolektiboan.

Honako lotura honetan irakur daiteke duela egun batzuk Urola Kostako Hitzak Velterekin hitz eginda osatutako erreportajea.

Bidali:  

Erantzunak

dartagnan1673 | 2019-12-11 : 18:49

Irakurtzen hastear nago eta jada datu faltsuak ematen ari zaizkidate.
Lehenik eta behin, justiziaren arabera Sevillako gazteak ez dira talde bortxaketa baten errudun gisa kondenatuak izan.
Uztarriaren titular merke eta tendenzioso honek, prentsak eduki beharko lukeen objetibitate eta sentzu kritiko ororen gabezia nabarmentzen du. Bestalde, generoaren
ideologiarekin egunero mailukatzen gaituen aldizkari baten eskutik etorriaz, naturala da.
Nahiz eta jakin ez dela praktika ona liburu bat bere azalarengatik epaitzea, andereño honek argitaratutako lanaren izenburua irakurrita soilik, ez da arraroa edonork liburu hau zabor feminista gisa katalogatzea.

Justizia prozesu penal bat, interes ezberdinetarako erabili izanaren lekuko izan gara. Hemen liburu bat idatzi ez duenak bozka batzuk irabazi nahi izan ditu. Har adibide bezala Partido Progreko "Catalá" jaunak, Justizia Ministroa izanik, botereen bereizketa printzipioa ostikoz bota eta masa inquisitzailearekin bat eginaz, kasuko epaile diskordanteari buruz esan zuena:
“Todos saben que este juez tiene algún problema singular”, bere kriterioa kuestionatuz.
Justizia Ministroak horrela jokatzen badu, argi dugu zer espero dezakegun gainontzekoengatik.
Ados nago kasu honek inflexio puntu bat suposatu duela, baina zer norabidetarantz?

Generoko diskurtsoaren inguruan eraiki den estruktura mafiosoak gogoko omen ditu asunarketak. Ausnartu eta ausnartu egun guztia...
Zer erremedio, beren diskurtso eta ogibidea justifikatu beharra daukate. Hala eta guztiz onartu beharra daukat benetan iaioak eta efektiboak direla presioa egiten, beren pozoia belaunaldi berrietan hedatzen duten bitartean.
Imajinatzen ditut noizean behin, beren sorgin elkarteetan, egunotako akelarre moderno gisa, matriaren delirioekin eta gainerako konspirazioekin ametsetan...ezin dut saihetsi barregura eta ternura nahasketa bat sentitzea. Azken finean koittadu hauek, jaio diren
garaien produktua besterik ez dira eta eliteek egotzi dizkieten jokabideak jarraitzen dituzte.
Baina honek ez ditu beren ekintzak justifikatzen eta gizartean egiten ari diren miñak jada ez du bueltarik.

Argi dago errugabetasun presuntzioa defendatzea matxismo heteropatriarkal falocentrista jarduera bat dela. Hainbeste eboluzionatu eta hobetu da gure justizia sistema, non, gaur egun, emakume baten leporatze soilak kondena segurua suposatzen du (beti ere akusatua gizona baldin bada).Karga probatorioa akusatuaren gainean dago orain.
Honek, beste fenomeno juridiko bat ere suposatzen du, alegia, emakumearen hitza benetakoa presumitzen dela. Argi-izaki bat izanik, ez da gai gezurrik esateko, ez eta konfundituta egoteko, ezta manipulatuta ere. Bere hitza egia da, Bai hala Bai, Yo si te creo.

Gertaerak interpretagarriak dira noski, eta kasua epaitu zutenetako epaileetako iñor ez da gai izan "Bortxaketa" moduan kalifikatzeko portal hartan gertatutakoak. Eta begira bazegoela gogoa eta kontextua...
Baina orain, emakumea, bere erabaki libre eta propioengatik ere defendatu beharra dago. Iñork ez zuen behartu emakume hura Angel Bozarekin liatzera.
Ez zitzaion oso beldurtuta eta behartuta ikusten txortan egiteko Hotel billa zihoaztenean denak batera kaletik. Mutillak Hoteletako harreretan gela bat
eskatzen ari zirela "pa follar", bera kanpoan zai zigarrotxo bat erretzen.

Bere lehen deklarazioan esan zuenez: "dos de los miembros de la Manada la agarraron con fuerza de las muñecas y la introdujeron en los bajos de aquel edificio".
Poliziak grabaketen irudiak erakutsi zizkionean ordea, radikalki aldatu zuen: "reconoció que los acusados no usaron la fuerza y que sólo la “acompañaron” al interior".
Kontxo...

Sententzia irakurtzera gonbidatzen zaituztet, bajina bat perla interesgarri daude. Hemen epaile "matxistaren"(boto partikularrarena) idatzietako bat:
"Que afirmen que, cuando la denunciante toma el pene de uno de los acusados y realiza movimientos masturbatorios sobre el mismo, quizá ocurrió que lo hiciera para no perder el equilibrio y evitar caerse es tan grotesco que hace innecesario abundar en su consideración".

Honez gain, alkarri egiñiko ipurtzulo miazketak eta sexu oralak ez du imajinaziorako asko lagatzen.
Baina, sexu jarduerak bukatu zituztenean, neskari telefonoa lapurtu zieten, eta honez gain bere konsentimendurik gabe grabatu zuten, neska portalean utzirik, negarrez.....Me han violado.
Portalean humillatuta utzi izanak eta grabatu izanak ordea, ez du esan nahi aurreko erlazio sexuala "fortzatua" izan denik.

Esan dudan bezala, kasua interpretagarria, bakoitzak geurea izan dezakegu eta epaileek ez dute "agresio sexualik" ikusi.
Orain, gertaeretatik aldenduz, zergatik publizitatu da hainbeste kasu hau?
Tamalez, ehundaka talde eraso gertatzen dira, baina komunikabidee generalistetan batzuk bakarrik ikusiko dituzue.

Euskal Autonomi Erkidegoko bilgune feministetako jurrutu, pseudocomunista, pijaprogre eta gainerako Pirritxek biolentziak generoa duela argudiatzen dute, horretarako, era guztietako datuak emango dizkitzute. Hauen ustez geure maskulinitatea eta honen inguruko baloreak toxikoak dira eta dekonstruitu beharra
daukagu.
Biolentziak generoa bai, baina ez omen du arraza eta etniarik ezagutzen. Datu berrien arabera ordea, 2016ko sanfermiñetatik hona, 350 talde erasoetatik 245 ez dira espainiarrak.
Balore medievaletako berberiskoak masan erasotzen dutenean adibidez, ez ditut ikusi horren gogotsu salatzen...Zeharo selektiboak dira bere indignazio erakusketa publikoetan gure Pirritxak. Lasai, ez dituzue ikusiko kasu horiei buruz libururik idazten eta.
Hemendik urte batzuetara pairatuko dugun kultura ordezkaketan, nortzuk uste duzue izango direla lehenak burua estaltzen?

Alegoria bat erabili beharko banuke, aita arrazoirik gabe gorrotatzen duen alaba kapritxosarena da.
Etxean maitea eta kuttuna da, denetarik du, baina gurasoei errespetua galdu die eta kanpotik datorrena beti hobea iruditzen zaio. Ez du dudarik egingo hauei izorratzealde, pasatzen den lehenari bere alua eskaintzean. Curry eta bazarreko narru usaina baldin badu, askosez hobeto.
Patriarkatuaren aurka, BIZITZA!



MUNTAI FEMIMARXISTARIK EZ.
SEVILLAKO GAZTEAK ASKATU.

JesperSkibby | 2019-12-11 : 21:18

Hi D’Artagnan, nabari dek XVII. Mendekoa haizela!

dartagnan1673 | 2019-12-11 : 21:42

Eskerrikasko JesperSkibby.

Bide batez, nire textuan erabili ditudan azalpenetako bat oker dago. Azkeneko epaiak (Tribunal Supremoak) hartutako erabakiak "Agresio Sexual"-a ikusi zuen. Nahiz eta interpretazio honekin ados ez egon, datua zuzendu beharra dago, beraz Uztarriak erabilitako titularra egokia da.

Erantzun

Erantzuteko, izena emanda egon behar duzu. Sartu komunitatera!

»» Alta eman edo pasahitza berreskuratu