Kataluniako presoei elkartasuna erakutsi eta erreferenduma ez dela delitua adierazi dute dozenaka azpeitiarrek

Uztarria.eus | Politika
2019ko urr. 14a, 19:41

Elkarretaratze jendetsua egin dute arratsean Azpeitiko plazan, Espainiako Auzitegi Gorenak Kataluniako bederatzi buruzagi independentistari ezarritako kartzela zigorrak salatzeko eta haiekiko eta Kataluniarekiko elkartasuna adierazteko. Dozenaka lagunek egin du bat Azpeitiko Gure Eskuren deialdiarekin; elkarretaratzera batzeko deia luzatu dute Azpeitiko Udalak eta Azpeitiko EH Bilduk, eta Azpeitiko EAJren ordezkaritza ere zabala izan da plazan. Ikurrina eta estelada ugari ikusi dira kontzentrazioan parte hartu dutenen eskuetan, baita aurre-aurrean jarri duten Erreferenduma ez da delitua leloa zuen pankartaren bi aldeetan ere.

Bukaeran, gaur ezagutu den epaiaren "bidegabekeria" eta "izaera politikoa" nabarmendu dituzte, besteak beste, elkarretaratzearen deitzaileek. Kataluniako presoak eta haien gertukoak ez ezik, Altsasukoak eta haien etxekoak ere gogora ekarri dituzte, eta zapatuan, hilak 19, "Donostiako kaleak betetzera" gonbidatu dituzte herritarrak, egun horretarako deituta dagoen manifestazioan parte hartuz. Plaza hustu aurretik, Kantu Jira taldekoek Agure zaharra kantatu dute, Lluis Llachen L'Estacaren euskarazko bertsioa, eta txalo artean hartu dute abestia plazan elkartutakoek.

Ikusi argazki guztiak haundiago

 
Bidali:  

Erantzunak

Erabiltzailearen aurpegia da hau Enekoitz Esnaola | 2019-10-14 : 22:31

Gaur (ere) ondo dator Joseba Sarrionandiak 'Bizitzea ez al da oso arriskutsua? (Habanako gaukaria)'-n idatzitakoa:

BIOLENTZIARIK GABE

Lehen esaten zuten biolentziarik gabe dena izango zela posible. Biolentziarekin, inposiblea zen dena. Biolentziarik gabe, nagusien biolentziaren monopolioa geratzen da, eta benetako aldaketa politikorik ez da posible. Biolentziarik gabe dena posible dela, gezur hori bera ere apenas entzuten da ja.

Pruden Larrañaga | 2019-10-15 : 19:19

*Titulu: Defendatzekorik ez
*Oharkizun: Kontu Lepo baton batek itxi egin du nonbait, eta hemen idatzi behar.
*Azalkizun: konfusio garai hontan joka-bide bila dabilenarentzat pare bat apunte

Nire harridurarako axpeitiar idaxle famaxale baten lagun omen den idazle goizuetar trebeak ederkiro azaldu dit, azkenaldian, sentimentuak ez direla ez arrazoiaren aurrez aurkitzen diren ezer, ez eta, halatan, arrazoia baino pisu gehiago edo gutxiago eduki dezaketen ezer. Esperientziak arrazoiaren parteartzea exijitzen duen heinean parte hartzen dute sentimentuek arrazoitik. Ez delako sentimenturik esperientziarik gabe.

Sentimentuak arrazoiaz baliatzen dira oraintxe bata oraintxe bestea senti dezagun erabakitzeko. Euskal nazionalismoaren seme-alabek aski dugu katalanisten bandera aire-kolpez mugimenduan ikustea emozioa sentitzeko: traputzarra justiziaren alegoria dela baieztatzeko ere bai. Nazionalismoen seme-alabak horixe baikara, ilustratu porrokatuak: identitatea, zoriona eta berdintasuna Estatu gabe ezin imajina dezakegun naziozale amorratuak. Nazioekin pasatzen dena, bada, bere jarraitzaileongan pasio baxuak mugitzen dituela da: biktimismo azkarra, axaleko harrokeria, axaleko sumindura eta mendeku gosea sorrarazten dituela.

Orain dela ez gehiegi inguruotan izan zen Buenaventura Durrutiren figura atera zuenik, boteprontoan beste euskal figura mediatiko bat defenditzeko sentimentuak bultzatutako artikulu azkar bat biribiltasunez apaintzeko. Hogeigarren mende erdi-aurre hartako komunista matxisten aurrean beste batzuk (demagun, anarkistak) feministak bazirela-edo erakutsi nahi izan zuen: bazirela solidarioak. Solidaritatea, baina, bestearen erreokonozimentuarekin hasten da. Horregatik idatzi zuen, baita, Durruti zaharrak, Jose Antonio Primo de Rivera Falangearen sortzailea fusilatzea astakeria zela, nola edo hala eragotzi beharreko zerbait. Zerren adierazle da Durrutiren pasarte berri hau? Zer defenditzeko erabil dezake irudi gogor hura idazle apologetak? Durruti feministaren irudia eraiki duen berberak zilegitasun berberaz erabil dezake bigarren pasarte hau Durruti falangistatzat hartzeko. Nik uste balio duela pasio altuak pasio baxuetatik bereizteko, behinik behin.

Inguruotan bagaude, baita, estelada, ikurrin eta delakoak airean jartzen diren bakoitzean mundu kapitalista ziztrin honen jarraitzale horixka burgestuak ikusten ditugunik; norberaren puztutze txobinista bat halako iraultzailetza batekin nahastu nahian gabiltzan instagramzale mordoa, bata bestaren atzetik harrotuta. Nazionalista ez garon beste hauek zer arraio egin behar dugu nazionalisten arteko gerra nazkante hontan? Ze arrazoiketak bultzatu du aurrenekoen sentimentua? Ze arrazoiketak bigarrenena? Zeinek nagusitu beharko luke?

Halako pentsamentuak izan ditzake batek, Bartzelona erdialdetik pasieran joan eta ta! Diagonala moztuta, ta! Graziako Igarobidea blokeaturik, ta! Aragoi kalea etenik, dinbi danba! Polizia kaskoak alde batetik bestera airean dabiltzala, hara! Zerua hegazkin gabeziaren edertasunez, non! Katalanen turistiri perbertitua zena hutsik! Huraxe lilura eta poza! Konderrian halakorik gertatu ez bada ere, ordurantxe ikusten du batek dialektikatzarraren ele zaharrak negatibitatearen momentuan gelditu beharra duela nahi ta ez. Ez duela gizakiak afirmazioekin inolako onik egiten. Zerezegina eta haren puskaketa baino ez ditugula, berez, ongi identifikatzen. Bide oro galbide dela, etena bakarrik liberazio.

Erantzun

Erantzuteko, izena emanda egon behar duzu. Sartu komunitatera!

»» Alta eman edo pasahitza berreskuratu