Paola Moto: "'Oreina'-k erakusten du hitz gutxitan asko esan daitekeela"

Urola Kostako Hitza | Kultura
2018ko urr. 19a, 12:37

Oreina filmeko produkzio idazkaria izan da azpeitiarra. Koldo Almandozek zuzendutako filma Soreasu antzokian izango da ikusgai asteburuan. Igandean aurkeztuko dute.

Paola Moto. (Ulises Proust)  Ikusi haundiago | Argazki originala

Zinemagintzak txunditu egiten du Paola Moto (Azpeitia, 1994), eta zaletasun horrek bultzatuta egin zuen salto Andoaingo zinema eskolara. Esperientzia hark ireki zizkion Txintxua Films-eko ateak. Han, denetariko lanak egin ditu, eta horien artean da Koldo Almandozek zuzendutako Oreina filma. Bihar (22:00), etzi (19:30) eta astelehenean (21:00) emango dute Azpeitian, Soreasun. Etziko emanaldian izango da Almandoz, Erika Olaizola filmeko aktore azpeitiarrarekin batera.

Zer dela eta hasi zinen zinemaren arloan murgiltzen?

Batxilergoan zehar liburuetatik jasotako informazioa praktikara eramateko grina nuen. Behin batxilergoa bukatuta, burutik pasatu zitzaidan aurreneko ideia izan zen ikus-entzunezkoen gradua egitea. Baina laster sortu ziren zalantzak. Izan ere, Andoaingo zinema eskolaz hitz egin zidaten zenbait pertsonek, eta hura nahikoa izango zela pentsatu nuen orduan. Zalantzen balantza horretan, zinemaren aldeko hautua egin nuen, eta Andoaingo Escivi zinema eskolara egin nuen salto. Haurra nintzenetik ditut gogoko zinema eta antzerkia, eta banuen bi mundu horien atzean zer ezkutatzen zen jakiteko grina. Barruan piztutako senak aginduta hartu nuen erabakia.

Zinema eskolan hasi eta...

Garai hartan, nekien bakarra zen film baten atzean, besteak beste, grabaketak egiten zirela. Sekula ez nuen imajinatu ezkutuko zenbat lan dagoen ikus-entzunezkoen atzean. Andoaingo eskolan ikasi nuen itzalpeko lanak egiten: gidoiak, storyboardak, plano motak, telebistako programetako eskaletak… Eta, pixkanaka, egiteko horien guztien atzean dagoen lan burokratiko guztiaz jabetu naiz. Hasieran oso arrotza zitzaidan arren, gaur egun nire lanaren zati da.

Zerk ireki zizun Txintxua Filmsera sartzeko atea?

Pertsona berezi bati esker nago gaur egun hemen. Hodei Lavega da bera. Lankide izan nuen, Pausoka ekoiztetxearen Aitaren Etxea telesailean praktiketan aritu nintzenean. Hark pasatu zion Txintxuari nire kontaktua, elkar ezagutu eta bi hilabetera. Zinema eskolatik atera berri nintzen; 21 urteko gazte bat. Izugarrizko konfiantza jarri zuten nigan. Horrela hasi zen dena.

Nola oroitzen dituzu egindako aurreneko lanak?

Txintxua Films ekoiztetxean egindako lehen lanarekin zehatz-mehatz gogoratzen naiz. Mimoz oroitzen dut, gainera. Ez zen denbora asko praktikak amaitu nituela, eta Txintxuako ekoizlearekin, Marian Fernandezekin, hitzordua nuen lehengo bulegoaren ondoko kafetegi batean. Hura zen Txintxuako jendearekin elkartu nintzen aurreneko aldia. Azkenean, elkartu ez ezik, lanean gelditu nintzen bulegoan. Egin nuen aurreneko lana honako hau izan zen: Amama filmeko amonari, Anparo Badiolari, argazki album bat egitea, Amama filmaren grabaketan atera zizkioten irudi guztiak elkartuta.

Jarraitu irakurtzen Urola Kostako Hitzaren webgunean.

Bidali:  

Erantzun

Erantzuteko, izena emanda egon behar duzu. Sartu komunitatera!

»» Alta eman edo pasahitza berreskuratu